Aanbieding!

2-In-1 Snackkom (Hoe Snacken De Voeding Van Uw Kind Kan Stimuleren!)

19.95 9.95

2-In-1 Snackkom (Hoe Snacken De Voeding Van Uw Kind Kan Stimuleren!) bestellen? Wij hebben deze nu in de aanbieding!

Bestellen

Beschrijving

2-In-1 Snackkom (Hoe Snacken De Voeding Van Uw Kind Kan Stimuleren!) bestellen?

Omschrijving

2-in-1 Snackkom 

(Hoe Snacken De Voeding Van Uw Kind Kan Stimuleren!)

‘Eet dat niet, dan heb je straks geen honger meer.’ Kreeg je maar een cent voor elke keer dat je dit gehoord hebt vroeger.

Maar als het juiste voedsel op het juiste moment wordt aangeboden, kunnen snacks een belangrijke rol spelen bij het beheersen van de honger van kinderen en het stimuleren van goede voeding. Een goed getimede snack kan hongerpieken compenseren en een broodnodige energieboost geven tussen de maaltijden door.

Lees meer over "SMART SNACKING" en hoe u het kunt gebruiken om de gezondheid en voeding van uw gezin te verbeteren!

*********************************************

Snacks kunnen voorkomen dat jongere kinderen zo hongerig worden dat ze chagrijnig worden, en ze kunnen voorkomen dat oudere kinderen te veel eten bij grotere maaltijden. En voor kieskeurige eters van alle leeftijden kunnen snacks worden toegevoegd om ervoor te zorgen dat ze de nodige voedingsstoffen binnenkrijgen.

Dit betekent niet dat het een goed idee is om uw kind een half uur voor het avondeten een cupcake te geven. De beste snacks zijn voedzaam – arm aan suiker, vet en zout. Verse groenten en fruit en voedingsmiddelen die volkoren en eiwitten bevatten, zijn ook goede opties.

Maar het gaat niet alleen om wat u als tussendoortje aanbiedt – het gaat om hoeveel u serveert en wanneer. Let op portiegroottes en timing van snacks, zodat ze de eetlust van een kind voor de volgende geplande maaltijd niet verstoren.

Kinderen die de hele dag door mogen snacken, hebben het vaak moeilijk om erachter te komen wanneer ze echt honger hebben – een sleutel tot het behouden van een gezond gewicht in de kindertijd en later in het leven. Een gestructureerd maaltijd- en snackschema is een oplossing. U biedt de maaltijden en snacks elke dag op hetzelfde tijdstip aan en uw kinderen kunnen beslissen wat ze willen eten en hoeveel.

Snacks en peuters

Peuters eten misschien niet veel in één keer en krijgen vaak honger voor de volgende maaltijd. Op deze leeftijd moeten kinderen mogelijk vijf of zes keer per dag eten – drie maaltijden en twee tot drie snacks.

Er zijn twee veelvoorkomende ‘snack-valkuilen’ die peuters moeten vermijden, want eenmaal gedaan kunnen ze moeilijk ongedaan worden gemaakt:

  1. snoep gebruiken om goed gedrag te belonen, wat dat de boodschap afgeeft dat desserts op de een of andere manier beter of waardevoller zijn dan ander voedsel, en een patroon van ongezond eten kan veroorzaken

  2. kinderen kalmeren met een snack vlak voor een maaltijd, waardoor hun honger kan verminderen en ze minder bereid zijn om nieuw voedsel aan tafel te proberen

Geplande snacks die elke dag op dezelfde tijd worden geserveerd, geven kinderen een gevoel van controle en stellen ook vast dat snacks alleen op bepaalde tijden beschikbaar zijn. Bied twee of drie voedzame opties aan en laat kinderen zelf kiezen. Probeer:

  • suikerarme, volkoren ontbijtgranen

  • versneden fruit (als de stukjes klein en zacht genoeg zijn om verstikking te voorkomen)

  • theebiscuitjes

  • plakjes kaas in leuke vormen gesneden

  • appelmoes

  • yoghurt

Snacks en kleuters

Controle is nog steeds een belangrijk probleem op deze leeftijd, dus kleuters kunnen ook genieten van de kans om hun snack te kiezen uit de opties die u aanbiedt. Het verlangen naar snoep kan op deze leeftijd behoorlijk sterk zijn, maar je kunt de problemen hiervan vermijden. Bied tijdens de snacktijd geen snoep en koekjes aan. U kunt ervoor kiezen om ze helemaal niet in huis te bewaren, of als u dat wel doet, om ze uit het zicht te houden.

Kleuters leren pas net hun gevoelens te herkennen en ze zullen vaak zeggen: ‘Ik heb honger’. Maar ze kunnen zich gewoon vervelen, moe zijn of wat aandacht nodig hebben. Zoek uit wat uw kind echt nodig heeft. Het kan zijn dat wat speeltijd met jou of een andere omgeving een einde zou kunnen maken aan de kreten van ‘Ik heb honger’. Als kinderen een snack nodig hebben, zorg er dan voor dat deze aan tafel wordt gegeten en niet voor de tv.

Gezonde snacks voor kleuters zijn onder meer:

  • strukjesfruit of appelmoes

  • yoghurt

  • gesneden of gehakte groenten

  • volkoren crackers gegarneerd met kaas

Snacks en schoolgaande kinderen

Met huiswerk, activiteiten, lessen en sport zijn schoolgaande kinderen drukker en waarschijnlijk onafhankelijker dan ooit. Sommigen hebben misschien nog steeds drie maaltijden en twee snacks per dag nodig – meestal één halverwege de ochtend en één na school.

De ochtendsnack kan echter overbodig worden, afhankelijk van de lunch op school en naarmate kinderen ouder worden. Praat met je kinderen om erachter te komen.

Tenzij je een bijzonder vroeg diner hebt, hebben de meeste kinderen nog steeds een naschoolse snack nodig om hen te helpen gefocust te blijven op huiswerk en andere naschoolse verplichtingen. Probeer gezonde snacks in te pakken voor naschoolse activiteiten van kinderen die niet meteen naar huis komen.

Kinderen die na school direct naar huis komen, kunnen waarschijnlijk beginnen met het zelf maken van snacks (met toestemming natuurlijk). Bewaar dingen in de koelkast die snel kunnen worden gepakt – groentesticks en dipsauzen, yoghurt en bessen. Als je fruit of een salade serveert bij het avondeten, overweeg dan om kinderen dat eerder te laten eten om de ergste honger alvast weg te halen.

Schoolgaande kinderen kunnen begrijpen waarom het belangrijk is om gezond te eten, maar meer dan ooit kijken ze naar de mensen van wie ze houden als rolmodel. Maak gezond snacken een familieaangelegenheid en uw kinderen zullen het ter harte nemen.

Hier zijn enkele snacks waar kinderen van schoolgaande leeftijd van kunnen genieten:

  • suikerarme volkoren ontbijtgranen met magere melk

  • magere cheesestrings

  • fruitsmoothies gemaakt met magere melk of yoghurt

  • noten en rozijnen

  • volkoren pitabroodjes, gesneden groenten en hummus

  • volkoren pretzels

  • plakjes fruit gedoopt in yoghurt met een laag vetgehalte

Snacks en tieners

Tieners hebben misschien overdag nog wel een snack of twee nodig, maar wat ze eten, lijkt misschien buiten je controle. Je tiener heeft misschien sport, een baan, een steeds groter wordende sociale agenda, geld om uit te geven en autosleutels. Met zoveel onafhankelijkheid kunt u niet controleren wat uw tiener eet, maar u kunt gezonde tussendoortjes aanmoedigen door thuis voedzaam voedsel in huis te halen dat uw tiener kan meenemen.

  • Gezonde snacks voor tieners zijn onder meer:

  • groentesticks met magere ranch dip of hummus

  • magere mueslirepen

  • vers of gedroogd fruit

  • trail mix: een mix van krenten, noten, rozijnen en enkele zoetigheden

  • popcorn met lucht

  • hardgekookte eieren

Goed snacken kan een uitdaging zijn, vooral als kinderen eenmaal oud genoeg zijn om onafhankelijke voedselkeuzes te maken. Maar als je ze vanaf begin af aan de goede kant op wijst – met voornamelijk voedzame keuzes thuis en goede alternatieven aanmoedigen als ze buiten huis zijn – is de kans groter dat ze voor iets gezonds kiezen als er een hongergevoel toeslaat.

 

De 2-in-1 Snack Bowl is de perfecte set om u te helpen gemakkelijk heerlijke aperitieven te serveren: olijven, chips, pistachenoten, enz. Daarnaast is hij dankzij zijn stapelbare ontwerp ook erg handig voor het deponeren van het afval (stenen, schelpen, enzovoort.).

Specificaties:

  • Gemaakt van PC (BPA-vrij)

  • Innovatief en functioneel stapelbaar ontwerp

  • 2 kommen van verschillende vorm en grootte:

    • Diameter x hoogte ca.: 16 x 4,5 cm

    • Ca. afmetingen: 20 x 8 x 20 cm

  • Verpakking in 24 talen (Engels, Frans, Spaans, Duits, Italiaans, Portugees, Nederlands, Pools, Hongaars, Roemeens, Deens, Zweeds, Fins, Litouws, Noors, Sloveens, Grieks, Tsjechisch, Bulgaars, Kroatisch, Slowaaks, Ests, Russisch en Lets)

Merk: Innovagoods

2-In-1 Snackkom (Hoe Snacken De Voeding Van Uw Kind Kan Stimuleren!) bestellen? Wij hebben deze nu in de aanbieding!

> Bestel nu!